Dobra aborcja Rozmowa z K. Domagalską, K. Jelińską i J. Wydrzyńską Film Staramy się, żeby o aborcji ciągle się mówiło: w sejmie, na ulicach. Mój proces, a teraz film, też okazały się pretekstem do rozmowy – rozmowa z bohaterkami i autorką dokumentu „Nie jesteś sama”, prezentowanego premierowo na festiwalu Docs Against Gravity
Come on! Agnieszka Jakimiak Film W filmie Guadagnino regularnie powraca ujęcie widowni wykonującej charakterystyczny ruch głowy, od zawodnika do zawodnika, z lewej na prawo, z prawej do lewej – „Challengers” to film o grze, ale też gra w film. W rzeczywistości to nasze widzowskie oczy rytmicznie suną po osi rozciągniętej między Patrickiem a Artem
Uratuje nas wspólnota Karolina Kosińska Film W kinie Kena Loacha nie ma happy endu. Ale porażka staje się tu budulcem, wyrasta z niej coś dobrego. We wspólnym smutku i gniewie jest też nadzieja
Mistrzowie w obliczu zbędności Jakub Majmurek Film Wszystko to już widzieliśmy, pokazane lepiej, ciekawiej, intensywniej – o nowych filmach Nanniego Morettiego, Woody’ego Allena, braci Durdenne i Wima Wendersa
Strzelanina Jakub Socha Film W „Civil War” nie znajdziemy nic o wpółczesnej Ameryce, za to sporo o współczesnym dziennikarstwie wojennym. Szkoda tylko, że to, co nam próbuje powiedzieć Garland, już raczej wiadomo
Możliwości Jakub Socha Film „Czerwone maki” to ostatni akord zaplanowanej na lata akcji stworzenia nowego kina historycznego nad Wisłą. Można śmiało powiedziec, że akcja się nie udała
Błoto w randze symbolu Rozmowa z Grzegorzem Dębowskim i Pawłem Maśloną Film O przyszłości kina, oczekiwaniach widzów, Polsce, błocie, serialach i bohaterach – rozmawiamy z autorami filmów „Tyle co nic” i „Kos”
Blizna po matce Agnieszka Jakimiak Film To nie my – anonimowe widzki – jesteśmy prawdziwymi adresatkami filmu. W rzeczywistości córki Olfy opowiadają tę historię własnej matce, która być może wreszcie wysłucha je do końca
Wyjść poza banał Rozmowa z Kaouther Ben Hanią Film Nie mogłam pojąć, dlaczego młode dziewczyny z Tunezji jadą do Libii, żeby dołączyć do ISIS. Chciałam zrozumieć, co nimi kierowało – mówi Kaouther Ben Hania. Jej „Cztery córki” od 15 marca w kinach
O człowieku, który wierzył w to, czego już nie ma Kornelia Sobczak Film Martyniuk, główny bohater filmu „Tyle co nic”, jest chłopem. Jest chłopem w sensie klasowym i kulturowym – należy do ziemi w takim samym stopniu, jak ziemia należy do niego
Archeologia wyboru Daria Badior Film Czernow ma nadzieję, że kiedy za pięć, dziesięć lat ktoś będzie chciał poznać prawdę o Mariupolu, jego film będzie jednym ze źródeł tej wiedzy – „20 dni w Mariupolu”, nagrodzone Oscarem w kategorii film dokumentalny, można oglądać już w polskich kinach
Nie deptać lilii Darek Arest Film Rodzinny raj w środku masowego piekła. Basen i krematorium. Śmiechy i jęki konających. Dla Jonathana Glazera działkowanie na zapleczu zagłady to zaledwie punkt wyjścia. Punkt wyjścia do czego?