Zderzamy się z murem Rozmowa z Andriiem Dostlievem i Lią Dostlievą Sztuka Mieliśmy poczucie, że teraz otworzą się przed nami nowe możliwości. Że nastąpi fundamentalna zmiana i będziemy mogli wreszcie opowiedzieć o naszej kulturze. Ale to był krótki moment, okno, które zamknęło się tak szybko, jak się otworzyło – rozmowa z uczestnikami ukraińskiego pawilonu w Wenecji
Olimpiada sztuki Matylda Taszycka Sztuka Tytuł weneckiego Biennale okazuje się kontrolowanym fake newsem, sensacyjną fałszywą wiadomością, która ma wprowadzić nas w błąd. „May You Live in Interesting Times” to chwytliwy nagłówek, za którym kryje się wszystko i nic
Sztuka w globalnym ogrodzie Karol Sienkiewicz Sztuka Manifesta 12 w Palermo pokazuje, w jakim kierunku mogą podążać duże imprezy poświęcone sztuce współczesnej. Ma moc uwodzenia, ale skupia się na tym, co ważne – w skali miasta i Europy
MANIFESTA 9: pierwsza relacja Karol Sienkiewicz Sztuka Kiedy oglądam schludne, czyste Genk, ogarniają mnie wątpliwości, czy rzeczywiście, jak twierdzą twórcy Manifesta, miasto to skupia w sobie problemy dzisiejszej Europy
BIENNALE W WENECJI: Zdezorientowani i botanicy Marta Lisok Sztuka Tegoroczne Biennale to przede wszystkim prace rozumiane jako sytuacje, w których widz się zatapia. Czasem jest strasznie, czasem pięknie, a czasem tylko nudno